Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kiss Gergely is gyűjtött ötpróba-pontot Gödöllőn 2019-10-07 16:15:22 A Margita 344,2 Turisztika és Sportegyesület Világ Gyaloglónapi Teljesítménytúrát teljesítette a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó
Új versenyuszoda épül Gödöllőn 2014-03-06 11:54:53 A létesítmény kiemelt állami beruházás keretében valósul meg. Közel 3 milliárdból, az egyetemi kertészet területén
Elfogyott a magyar kardvirtus a románok ellen 2013-08-10 15:48:31 Világbajnoki 7. lett a gödöllői Gémesi Csanádot és Gáll Csabát is soraiban tudó válogatott a budapesti Syma-csarnokban